Svar till: NVDB som datakälla till fartkameror

Start Forum POI Points of Intresst POI Fartkameror NVDB som datakälla till fartkameror Svar till: NVDB som datakälla till fartkameror

henca
Moderator

Jag har full förståelse för att det krävs en massa arbete med något som kräver manuell handpåläggning. Jag är också smärtsamt medveten om att det krävs en faktor mera med arbete för att automatisera något sådant. När väl arbetet med automatiseringen är klar man man dock spara mycket arbete för många under lång tid framöver.

Du har vid ett par tillfällen hänvisat till inlägg #786. Den hänvisningen säger mig dock ingenting. Jag förstår att det hänvisar till inlägget med just nummer 786 och vid varje inlägg ser man vad de har för nummer. Jag vet dock inget sätt att leta upp ett inlägg med ett visst nummer. Om du vill att jag skall läsa #786 får du posta en länk till det inlägget.

Jag har inget emot konkurrerande datakällor med andra data och stöd för andra format. För några år sedan efterfrågades det stöd för igo och jag brände någon semestervecka på att försöka implementera det vilket dokumenterades i https://fartkameraforum.se/forums/topic/igo-8/page/7/#post-352

Jag har dock själv inte någon igo och kunde därför inte sjäv testa, med beroende på andra personers engagemang som av förståeliga skäl var svalt då de inte hade semester samtidigt som mig rann det arbetet ut i sanden. Dock skulle det ju även med stöd för igo från vår databas saknas vinklar då vår databas saknar vinklar.

m v h Henrik