Svar till: IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8 Svar till: IGO 8

eriks66
Deltagare

Exempelfilen kommer från gamla speedcam.se och den innehåller bara 90km kameror, det fanns filer för olika hastigheter där 30 50 70 osv.
    Aktuell hastighet finns inbyggt i IGOs ”kartor” och visas kontinuerligt på skärmen så det är inget problem.
    Jag importerade fartkamera filerna härifrån ”database=fartkameror” till excel redigerade den och skapade filen som jag bif.
    Värdena för DirType,Direction satte jag till 0. Var ute och åkte en runda på ca 20 mil i dag och dom flesta kamerorna hamnade tydligt på rätt sida av vägen dvs syntes tydligt åt vilket håll dom mätte. Övriga hamnade mitt på vägen. Filen innehåller 1218 st kameror. Trafikverkets senaste är på 1385 st. Vad det gäller pois för butiker o liknande finns det en kraftfull sökfunktion i IGO det går attt tex söka på butiksnamn Lidl och få resultat på ”hela” Sverige sedan kan du spara som poi om du vill.
    Värdet på type styr vilken icon som visas i IGO.
    Jag skrev fel sökväg till vart trafikverkets fil hittas, skall vara 4.Produktpaket-Sverigepaketet-ATK_Trafiksakerhetskameror.zip den filen är inte så stor bara 100 kB zippad.
    Vad har du för operativ i din stereo?

Ursäkta om svaret blev lite rörigt men jag har försökt svara på dom frågor jag fått.

Mvh Erik

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.