Svar till: IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8 Svar till: IGO 8

eriks66
Deltagare

Hej
    Jag tycker ni ”shas” hänger upp er på saker som egentligen är ganska oväsentliga.
    För min egen del räcker det gott o väl att veta var en kamera står, hastigheten skall man väl ha koll på i alla fall när man kör bil om man försöker vara laglig o ansvarsfull men…..dessutom finns det väl en del vägar norrut som har olika hastigheter sommar vinter. Jag skulle aldrig lite på hastigheten i en kamera fil.
    Kamerapositionerna kan jag utan större besvär hämta från trafikverket och omvandla till vad jag behöver för min igo och jag ser inget behov av att lägga ner en massa jobb på hastighet och riktning, det syns så bra på min igo nextgen android vilken sida av vägen en kamera står på och hastigheten visar kartan. Så varför överdriva funktionerna. Ni som kör en äldre igo vad ser ni som tillför något?
    Det finns filer att hämta från tex Poiplaza men nått mer rörigt och felaktigt är svårt att hitta, en del cams finns angivna 3-4 ggr med ett antal meter i mellan och med fel hastighet o vinkel.
    Så kontentan av vad jag vill ha är enbart var det står en kamera och ha koll på läget.
    Förövrigt finns det 1474 cams i drift nu.Dessutom börjar väl den databas vi har bli ganska komplett så det är enkelt att manuellt fixa nya cams. Det finns en del cams som skiljer sig ett antal meter från vad trafikverket anger men det spelar väl ingen större roll.

Erik