Ändrad hastighet

Start Forum POI Points of Intresst POI Fartkameror Ändrad hastighet

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

tips på mailen
      /Ibasto

Hej! Åkte idag från Valbo väg 56 till Österfärnebo från Hedesundakorsningen till gysingekorset är det numera 80 km hela vägen så kamerorna K56S33 – K56E34 – K56S35 – K56S36 skall vara 80km sedan gick jag in på NVDB och kollade där var hastigheten ändrad till 80 km också.

/Innor

henca
      Moderator

Tack! Nu är dessa 4 kameror korrigerade.

Just när vi i vår databas har för hög hastighet tycker jag har allra högst prioritet att korrigera. Det vore ju förargligt om vi skulle lura någon att köra för fort, dessutom mitt för en fartkamera!

Om vi skulle prioritera de rapporter vi vill ha in skulle jag nog prioritera på detta vis:

1) Befintliga fartkameror där vi felaktigt påstår att hastigheten är för hög
        2) Borttagna fartkameror där vi felaktigt påstår att hastigheten är för hög
        3) Saknade fartkameror
        4) Befintliga eller borttagna fartkameror där vi felaktigt påstår att hastigheten är för låg.
        5) Borttagna fartkameror som vi har kvar med korrekt hastighet

Men denna prioritering är inte särskilt viktig för mig, hittils har vi haft kapacitet att ta emot alla rapporter som kommer in. Vi vill ha alla tips vi kan få data som saknas eller är felaktiga i vår databas!

m v h Henrik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.