Att använda trafikverkets filer för att jämföra med våra kamerafiler

Start Forum Forum för fartkameror och teknik Fartkameror Att använda trafikverkets filer för att jämföra med våra kamerafiler

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

Diskussionen pågår redan i tråden om IGO men jag tycker att vi försöker hålla ett ämne per tråd så jag kastar in denna för att fortsätta.

Hittade en kodsnutt för att beräkna avstånd mellan koordinater som jag använde i ett ( försök ) till program för ett antal år sedan. C-Sharp kod. Hade en länk till den här sidan: https://codepad.co/snippet/94d395

00205                         double lat1 = DegreesToRadians(( double ) wp1.lat);
      00206                         double lat2 = DegreesToRadians(( double ) wp2.lat);
      00207                         double lon1 = DegreesToRadians(( double ) wp1.lon);
      00208                         double lon2 = DegreesToRadians(( double ) wp2.lon);
      00209                         double ele1 = DegreesToRadians(( double ) wp1.ele);
      00210                         double ele2 = DegreesToRadians(( double ) wp2.ele);
      00211                         
      00212                         double dist = 0;
      00213                         
      00214                         dist = Math.Sqrt(Math.Pow((lat2-lat1),2)+(Math.Pow((lon2-lon1)* Math.Cos(lat1),2)));
      00215                         dist = RadiansToMeters( dist )/1000;
      00216                         wp1._2pdist = ( decimal ) dist;
      00217                         return ( decimal )dist;

Hela koden finns här:http://home.astrakan.hig.se/~ibasto/GPXManager_public/
      Det blev som så många projekt aldrig nått färdigt program.

Hoppas det kan hjälpa till lite

henca
      Moderator

[quote quote=232]Diskussionen pågår redan i tråden om IGO men jag tycker att vi försöker hålla ett ämne per tråd så jag kastar in denna för att fortsätta.[/quote]

Bra initiativ! Då får resten av igo8-tråden handla om just igo8.

m v h Henrik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.