Botnet attack

Start Forum Diverse forumfrågor Botnet attack

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

Nu på morgonen så var den en aggresivare attack än normalt med bla skapande av falska användare. Just nu sitter jag med brandväggskonfigureringen öppen och blockar IP adresser och därefter hela serien från den ISPn i allt från Honduras, Slovakien, Canada USA mfl mfl. Hittills har jag raderat nästan 200 registrerade användare nu på morgonen.
      Det är lite go känsla ändå när man ser att de blockade inloggningarna ökar och ökar, se bif bild

Attachments:
      You must be logged in to view attached files.
      henca
      Moderator

Tack för allt jobb som du lägger ned på att hålla ordning på forumet!

Ett av mina gamla favoritforum var detta: http://www.steveshipway.org/forum/viewforum.php?f=34 men det forumet näst intill dog ut efter att ha drabbats av en massa spam-inlägg.

m v h Henrik

Ibasto
        Keymaster

Hade hoppats att detta skulle blåsa över men det fortsätter än så länge i oförminskad styrka.
          Jag har blockerat på user agent nivå då alla ser lika ut, men det innebär även att jag blockerar vissa legitima användare. För tillfället det bästa jag kan göra.

Använd inte Edge så ska det fungera fint. Har även skickat ut detta till de som står på listan för nyhetsbrev

Profil för blockering:

User Agent – Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.55 Safari/537.36 Edg/96.0.1054.34

Attachments:
          Ibasto
          Keymaster

Blockeringsregel får ligga kvar ett tag till. Över 100 000 blockerade besök denna månad. Merparten försöker gå direkt till sidan för att registrera ny användare

Attachments:
          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.