- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 1 månad sedan av
henca.
-
FörfattareInlägg
-
26 januari, 2017 kl. 21:38 #712
Inloggad som låg som en kommentar / ibasto
toppen, hittade sidan nyss. Ja det är väldigt tråkigt att speedcam.se i sitt ursprungliga version försvann o någon annan la rabarber på namnet o vill inte släppa det för självkostnadspris.
Nåväl, jag har fixat en speedcam.txt för igo. Filen är tagen från csv för navigon och omgjord för att kunna läsas av Igo. Filen innehåller både hastighet och riktning. Riktningen är inte lika noggrann som Kentas gamla filer (på grad när), utan jag översatte de fyra väderstreck till grader N=1, (kawnske sak vara 0), E=90, S=180 o W=270. Det borde funka i de allra flesta fallen. En liten men viktig osäkerhet är hur man anger riktning: är det bilen färdväg eller är det kamerans syn som ska markeras. ex: Om bilen färdas i västlig riktning, ska kamerans riktning vara W (270) eller E (90).
Jag kan fixa till det om det är 180grader fel. Vart skickar jag txt-filen?
//Ludde26 januari, 2017 kl. 21:44 #713Tjena
Välkommen!
Du kan bifoga filen som ett tillägg i ett inlägg här. Leta oxå lite i trådarna om diskussion som varit tidigare.
För tillfället har vi inte stöd för igo. Största orsaken är att för att få in det i phpoi så behöver systemet även hantera ”vanliga” poi dvs icke fartkameror. @henca rätta mig om jag har fel
Löser vi det skulle vi (henca) på sikt kunna lägga till stöd för igo direkt från databasen
27 januari, 2017 kl. 08:27 #714Jag kan ju svara på frågan om riktning: Namnen på våra kameror anger väderstrecket som gäller för bilens färdriktning. D v s N anger att bilen kör norrut i riktning 0 grader.
NVDB anger i stället kameravinkel i den riktning som kameran tittar, d v s när det i NVDB står 180 innebärdet färdriktning 0 och vi döper kameran till N.
m v h Henrik
31 januari, 2017 kl. 23:55 #722Via mail kom det ett par filer:
skickar en kamerafil som kan anvaendas i Igo.
Ursprungsfilen aer Navigon fraan posit.se.
Tyvaerr verkar det som om paa en del kameror staemmer inte rikningen.
Riktningen aer grovt oeversatt N=0,E=90,S=180,W=270.
Skickar aeven med Kentans original fil, en av hans sista. I hans fil
aer riktningen mer detaljerad.Tack för mailet med filerna Ludde!
m v h Henrik
Attachments:
You must be logged in to view attached files.6 februari, 2017 kl. 19:52 #737Idag kom det en ny fil:
hej,
nu har jag formaterat om din navman kamerafil från 20170201 till igo-format.
Du kan lägga ut den på din poi filer – sida.
Det man måste göra i Igo navigator är att öka känsligheten för riktning för
hastighetskameror, då rikningen är för trubbig.
Detta görs i sys.txt i igo-biblioteket genom att lägg till raden :[warning]
speedcam_max_angle=179//Ludde
Tack för den uppdaterade filen Ludde!
m v h Henrik
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
henca.
Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.