Hur ska vi hantera kamerafundament?

Start Forum POI Points of Intresst POI Önskemål och utveckling Hur ska vi hantera kamerafundament?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

Det finns en hel del kamerafundament där ute. Frågan är hur vi ska hantera dessa.
      Jag ser 3 alternativ
      1 Vi lägger in de i den vanliga databasen
      fördelar: Vi får med kamerorna redan innan de dyker upp, alla ser vad som redan är inrapporterat
      Nackdelar onödiga varningar, just nu verkar trafikverket ta tid på sig, härikring så sattes fundamenten upp i höstas men fortfarande inga kameror
      2 vi rapporterar in de här på forumet och lägger till de i databasen som “unapporved”
      fördelar: all data är på plats och när kamerorna kommer upp går det enkelt att rapportera in dem genom att bara ange att de är uppe på väg si och så
      nackdelar: syns inte i den fil man laddar ner, tidsfördröjning innan alla har uppdaterat sin GPS
      3 vi skapar en egen databas för fundament
      Fördelar: man kanvälja om man vill ladda ner filerna, all data (nästan) på plats när kamerorna kommer upp,
      Nackdelar: mer jobb, risk för fel när de flyttas från en tabell till en annan

Jag förordar alt 2, vad tycker ni övriga?

/Ibasto

henca
      Moderator

Jag röstar på alternativ 1, hellre en varning för mycket än en utebliven varning. Själv brukar jag bara uppdatera min GPS med färska filer en gång om året.

m v h Henrik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.