lösenordskrav

Start Forum Diverse forumfrågor lösenordskrav

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

Har rensat bort falska användare. Gör det inte tillräckligt ofta det blev nästan 150 st den här gången. Har även ändrat lite inställningar i brandväggen. En av inställningarna som ev kan påverka er är att man numera kan hindra användare från att använda ett lösenord som finns med i listor över läckta lösenord från andra siter. Det är inte så att jag sitter på den listan utan brandväggen jag använder kollar mot sin egen lista. Vad som ev händer med en redan registrerat användare som har ett läckt lösenord framgår inte.

Jag fortsätter att jobba för att hålla forumet igång och fungerande

/Ibasto

henca
      Moderator

Snyggt jobbat!

m v h Henrik

viggoboy
        Deltagare

Bra Jobbat vi alla gillar dig

Ibasto
          Keymaster

Lite skönt att se.
            Efter att jag rensade användare i helgen så la jag även till en regel i brandväggen så att om man försöker logga in med en användare som inte finns blir IP adressen blockerad i 5 dygn ( det var det skarpaste man kan göra i gratisversionen av brandväggen jag använder ) och nu haglar mailen in om blockerade användare i Ryssland, Asien mfl som knappast är ute efter att ladda ner våra fartkamerafiler.

henca
            Moderator

På min dator hemma har jag en motsvarande regel som svartlistar IP-adresser som försöker logga in med ssh på den. Där har jag ingen gräns för hur länge dessa regler ligger kvar och i skrivande stund är det 42814 IP-adresser som är svartlistade.

m v h Henrik

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.