NTU 2017.10

Start Forum Garmin NTU 2017.10

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    GPS-mannen
    Deltagare

Hej!
      Jag har just laddat ner nya kartan NTU 2017.10 från Garmin.

Ibasto
      Keymaster

Nu finns den tillgänglig för mig också.
        Är det nån som vet varför man hoppade över 2016.40 ? Känns lite tidigt att hoppa in på 2017.
        Läste nånstans att motsvarigheten hos HERE som lev kartorna heter 2015.Q4 där.

kalleiviken
        Deltagare

Efter nedladdning i dag så går det inte längre att ta bort en skapad rutt under Appar/Reseplanerare. Skapa en rutt går bra men inte att ta bort. Vet inte om jag skall anmäla felet eller vänta. Är inte så angeläget.

Ibasto
          Keymaster

Uppdaterade du firmeware samtidigt? vilken model har du och vilken version av firmware?

/Ibasto

kalleiviken
            Deltagare

Nuvi 2797. När jag gjort en omstart funkade allt. Laddade bara kartor men det strulade så jag fick göra om det. Första nedladdningen var inte klar på 5 timmar trots att jag har ett ganska snabb fiber in. Andra gick bra på 1 timma.

kalleiviken
              Deltagare

Garmin Express valde den här gången att lägga kartan på SD kortet. Tycker funktionerna blivit lite segare efter det. Lite märkligt, det borde blivit med plats i internminnet på enheten men det har det inte. Ligger gamla kartan kvar?

GPS-mannen
                Deltagare

Hej Kalle!
                  Jag vet inte riktigt hur Garmins automatik fungerar men den gamla kartan ska ju tas bort. Du kan ställa in din dator på att visa dolda operativsystemfiler och mappar och sedan ansluta navigatorn till datorn och leta efter filen “gmapprom.img” som är kartfilen. Enklast är kanske att leta i menyn i navigatorn. Tror att det står under “mina kartor”. Nuvarande karta visas som “NTU 2017.10 ALL” men finns där också “NTU 2016.30 ALL” eller tidigare version/versioner så bevisar det ju att det finns extra onödiga kartor kvar. Är navigatorn seg så kanske en total återställning hjälper. Tag först kopia på mappen “GPX” som innehåller dina “favoriter”, alltså sparade platser om du har några och sätt sedan ett finger nere till höger på skärmen och håll det kvar där medan du startar navigatorn. När den gått igång kommer efter en stund frågan om du vill återställa all användardata och du väljer “ja” förstås så blir den lika som när den var ny och du får välja land och språk mm på nytt. Lägg tillbaka din gamla mapp GPX så ska favoriterna vara tillbaka.

vstrommen
                  Deltagare

Hej, finns det någon JCV fil som är kopplad till 2017.10?

GPS-mannen
                    Deltagare

Ja

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.