Ny fartkamera i Älmfors

Start Forum Forum för fartkameror och teknik Fartkameror Ny fartkamera i Älmfors

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    GPS-mannen
    Deltagare

Hej!

Jag fick veta av en kompis att det kommit upp en ny fartkamera i Älmfors längs RV 301 (mellan Edsbyn och Voxnabruk) igår. Någon som hinner förbi före mig och kan positionera den? Jag åker sällan där, tyvärr.

henca
      Moderator

Det låter som den här från NVDB:
        Namn Värde
        Id 21016010
        Namn Älmfors västgående
        E_Koordinat 539306
        N_Koordinat 6803824
        Vinkel 55
        Monterad första gången 2017-02-21 00:00:00
        Nedmonterad
        Från datum 20170221
        Till datum 99991231

Det är en kamera som vi saknar. Jag hittade den i kartan på NVDB, har det måhända kommit in fler kameror i NVDB på sistone?

Ovanstående kamera är ännu inte införd i vår databas, koordinaterna måste räknas om till WGS84. Kanske borde man då samtidigt passa på att lägga in även andra nya kameror?

m v h Henrik

henca
        Moderator

Lika bra att lägga in de kameror man känner till så fort som möjligt, om vi sedan får info om fler kameror får vi försöka komma ihåg att undvika dubletter…

Nu är kameran inlagd som K301W07:

61.366426
          15.735229
          K301W07
          80
          Älmfors västgående

Tack för tipset!

m v h Henrik

henca
          Moderator

Via mail har det kommit tips om att den enda nya kameran förutom Älmfors som tillkommit i NVDB på sistone är kameran i Broby utanför Uppsala som är omnämnd i en annan tråd. Därmed verkar det som om vi fortfarande har med alla fartkameror som finns med i NVDB.

m v h Henrik

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.