Start › Forum › Nya och saknade format › Ny gpx-fil (220720) med fartkameror till Volvo Sensus 2011 RTI
- Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 2 månader sedan av Uffeand.
-
FörfattareInlägg
-
13 augusti, 2022 kl. 10:07 #2151
Hej,
Här kommer en färdig gpx-fil med mera innehållande de senaste fartkamerorna 22-07-20 tillsammans med en enkel instruktion för importera den till din Volvo som har Sensus 2011 RTI.
Jag har själv importerat den med ett lyckat resultat idag till en V70 2013.Mvh
CruckeAttachments:
You must be logged in to view attached files.15 september, 2022 kl. 13:03 #2156Hej.
Ny på forumet.
Hittade din fil och instruktioner till sensus 2011 RTI.
Vet du om denna funkar till Volvo Sensus Navigation (2014) (Kör V60 2018, äldre modellen)
eller om du har sett någon annan uppdatering för denna?Mvh Uffe
22 september, 2022 kl. 18:03 #2168Hej!
Jag har bara testat till min V70 med Volvo Sensus 2011 RTI så jag vet inte om det fungerar på Sensus Navigation 2014.
Enligt Volvo så är det samma filformat (gpx) så det är möjligt att det fungerar. När jag höll på och testade att konvertera filen fartkameror.csv till fartkameror.gpx så fick jag bara ett felmeddelande i Sensus att det inte gick att importera filen när formatet var felaktigt, inget annat hände.Det är upp till dig om du vill prova med min fil.
Annars kan du prova att själv konvertera filen fartkameror.csv (från filen fartkameror_garmin.zip här på forumet) via POI Edit (https://www.gps-data-team.com/convert/poiedit.php?file=NewPOIfile) och spara den i formatet ”Volvo Sensus 2014 – onwards” och testa med den. Jag var tvungen att spara i formatet ”gpxx” för att få det att fungera i Sensus 2011.
Lycka till!
Crucke22 september, 2022 kl. 18:09 #2169Hej!
Jag bifogar två nya filer om du vill testa, varav den till Sensus 2011 är sparad i ”gpxx-formatet” och den till Sensus Navigation 2014 är sparad i ”Volvo Sensus 2014 – onwards-formatet”.
Mvh
CruckeAttachments:
You must be logged in to view attached files.26 september, 2022 kl. 09:59 #2174Hej.
Testade din första fil som du lade upp och den funkar alldeles utmärkt förutom själva ”Fartkamera symbolen” som blir en ring med streck igenom istället men det har ju inget med funktionen att göra.
Tror du det är någon skillnad med de nya filerna du skickade?
Eller låter jag bara den gamla filen ligga kvar.
Många tack Uffe26 september, 2022 kl. 10:39 #2175Hej!
Om jag hade med bildfilen (.bmp) med på USB-minnet när jag lade in det i min Sensus så blev det automatiskt den bilden som förvald kamerasymbol i menyn när man skulle lagra importen. Där kan det ju vara en skillnad i Sensus navigation.
Den nya filen Fartkameror-sensus-2011-220819-3.zip innehåller några kameror till annars ingen skillnad. Såg precis att det var en ny fartkamerafil igen från 220922 med lite smärre ändringar i. Har lagt in den själv och allt funkar i min Sensus.
Bifogar den också.
Mvh
CruckeAttachments:
You must be logged in to view attached files.26 september, 2022 kl. 10:45 #2177Tack så mycket. Ska Testa denna vid tillfälle. Mvh Uffe.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.