Har i princip från start haft reklam på sidan för att i bästa fall gå +/- 0 på det här. Jag har använt Google Adsense som är lättast att komma igång med och det tickar stadigt in några 10:or i månaden. När nån klickar på en annons får jag mellan 0,5 och 5 kronor beroende på vad annonsörer har betalat. Nackdelen som jag känner är att jag inte kan påverka innehållet.
Testar nu med Affiliate annonser, för tillfället i vänsterspalten. Dessa fungerar lite annorlunda. Jag väljer ut företag och annonser som jag sen manuellt lägger in. När nån klickar på dessa så får jag ingenting däremot så lagras en coockie på dennes dator och om det genomförs ett köp inom närmaste dagarna så får jag en liten procent av detta utan att det påverkar den som köper. Mer jobb för mig men jag kan styra vad som visas på sidan
Så ett bra sätt att stötta forumet är att kolla om det finns en annons från ett företag som ni är påväg att handla ifrån. tex ska ni göra en beställning från teknikmagsinet så leta rätt på annonsen här och gå via den så stöttar ni siten utan att det kostar er något. Ska försöka sätta upp en lista på annonsörer för att underlätta för den som vill stötta, men det får bli senare.
Just nu kör jag en mix av båda för att testa mig fram
Kommentera gärna vad ni tycker om reklamen på sidan
Ibasto