Nyhetsbrev

Start Forum Diverse forumfrågor Nyhetsbrev

Etiketter: 

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

Jag insåg när vi lanserade våra nya POI samlingar att jag inte har nått bra sätt att nå ut till er så jag har skapat en maillista / epostlista på mailchimp. Det är självklart helt upp till dig att skriva upp dig eller inte.

Det finns 2 sätt att anmäla sig för nyhetsbrevet. Dels kan du göra det i det lilla formuläret här brevid och dels när du skriver en ny post så finns en kryssruta efter posten” den är default ikryssad.

Jag använder sk dubble opt-in så efter att du har anmält dig så får du ett mail med en länk. För att hamna på listan så måste du klicka på länken i mailet. Skulle du har råka glömma att kryssa ur bocken men inte vill in på listan är det bara att kasta mailet.

Jag har inte helt bestämt mig för hur jag kommer att använda nyhetsbrevet/epostlistan men den är gemensam för min andra site gpsinfo.se där jag skriver lite blogginlägg relaterat till GPS och navigation. Självklart kommer jag inte att sprida din adress och varje mail innehååller en länk för att avregistrera sig

Hoppas du tycker det är ok och vill vara med

/Ibasto

henca
      Moderator

Den där kryssrutan efter posten, skulle den gå att ändra så att den inte default är ikryssad? När man svarar på ett inlägg (som t ex när jag skriver detta) syns inte den kryssrutan och går därmed inte kryssa ur, men ändå får man ett mail hem med en länk att klicka på för att registrera sig på listan.

m v h Henrik

Ibasto
        Keymaster

Ok, jag har ändrat till ”ej ikryssad” som default.
          Tänkte att det räckte med dubbel opt-in men det är klart att om man inte vill skriva upp sig så blir det många mail om man bommar.
          hmm har uppdaterat några av pluggarna till forumet. jag ser inte heller den kryssrutan längre. Vet inte om det beror på uppgraderingarna eller så är det för att jag har skrivit upp mig på listan för test. kollar vidare senare

Hoppas några av er kryssar i den själva. Varje mail innehåller ju som sagt en länk att lämna listan.
          Syns inte rutan så går det även att fylla i det lilla formuläret till höger
          /Ibasto

henca
          Moderator

Trots att rutan inte syns och varken går att kryssa i eller ur så kommer det fortfarande ett bekräftelse-mail för varje inlägg man skriver på forumet.

m v h Henrik

admin
            Keymaster

Tillsvidare har jag helt avvaktiverat integrationen mot bbPress. Får felsöka när jag har mera tid. Hoppas att det gör att du inte får ett mail för varje inlägg. Själv får jag det inte eftersom jag har satt upp mig på epostlistan/nyhetsbrevet

Det går fortfarande att anmäla sig här brevid ( eller under om du har en telefon )

Återkommer

/Ibasto

henca
              Moderator

Sen nyhetsbrevets integration mot bbPress avaktiverades har det inte kommit några fler ”bekräfta-mail” för varje skrivet inlägg.

m v h Henrik

Ibasto
                Keymaster

Efter att ha uppdaterat både temat och plugginet för epostlistan så testar jag att aktivera ”bocken” igen ligger fortfarande som default urkryssad.
                  Meddela gärna här om det fungerar som det är tänkt nu.

/Ibasto

henca
                  Moderator

Det har börjat komma mail om att man skall bekräfta prenumeration nu igen. Jag ser ingenstans där jag kan undvika sådana mail då jag svarar i någon tråd.

m v h Henrik

Ibasto
                    Keymaster

Ok

Avaktiverat igen

Ibasto

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.