Start › Forum › Diverse forumfrågor › Nytt utseende
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 10 månader sedan av henca.
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2016 kl. 09:36 #494
Har lagt in ett nytt “tema” på sidan, Dvs det som styr utseendet.
Kommentera gärna om det blev bättre eller sämre.
Det kan också hända att nått inte fungerar som tidigare. Det vill jag gärna veta så jag kan fixa till det./Ibasto
29 november, 2016 kl. 00:45 #500Jag tycker det blev snyggt med de nya färgerna och layouten. Dock blev forumet lite lidande, att läsa inlägg blev lite störande då annonser hamnat mitt i inläggen. Så vitt jag minns fanns det förut bara annonser vid sidan om inläggen.
m v h Henrik
29 november, 2016 kl. 01:22 #501Tycker att inloggnings rutan är för långt ner,den borde
väl vara högst upp som på alla forum.Svars rutan syns inte heller.29 november, 2016 kl. 21:49 #502Tack för er feedback! Det är ovärderligt.
@Henca
Annonser är ett gissel. Alla annonser är störande eftersom det inte är något som vi har efterfrågat. Min målsättning ( rent ekonomiskt ) med forumet är att inte gå back på att driva det. För det så behöver jag annonser. Självklart så är det ännu viktigare med nöjda användare! Annonserna går faktiskt bättre än jag hade förväntat mig. I dagsläget får jag in ca en tia i månaden vilket ungefär motsvarar vad domänen kostar. Dock så ligger det en utbetalningsgräns från google på 750 kr. Enl användaravtalet för adsense får man inte uppmana användare att klicka på annonserna, vilket är synd för vid ett klick ramlar det in allt med 0:50-5 kr
Jag har plockat bort annonserna från inläggen ( tror jag, protestera annars ) Kommer att fortsätta testa lite olika placeringar för att se vad som fungerar bäst.
@breflabb
Vad använder du för enhet? dator, mobil eller platta?/Ibasto
29 november, 2016 kl. 22:50 #504Det verkar ha hjälpt med annons-fixen. Nu ser jag inte längre några annonser i inläggen utan bara bredvid där de är mindre störande. Jag tycker att det är helt OK att du får annonsintäkter för att täcka de kostnader som krävs för att ha plats på webhotell och domän. Det var bara förändringen med annonser inne i meddelandena som jag upplevde som en stor försämring för forumets funktionalitet.
m v h Henrik
30 november, 2016 kl. 00:29 #505Jag kör PC med Windows 7 och Firefox.
Förtydligande om svarsrutan.Jag ser ingen ruta under “svar till:”
den kommer fram först när jag klickar under “svar till” då får
jag den mindre rutan som man skriver på.
Hoppas du förstår,det är så jäkla svårt att i skrift förklara.15 december, 2016 kl. 19:33 #619Morrn.
Finns det nåt enkelt sätt, när ni lägger till ny/ändrar position,
för fartkamera, vägbulor osv.
Att den dagens datum hamnar i “database=fartkameror/bulor” osv,
i fältet t. ex “kommentar”.Om man hämtade en fartkamera- eller annan zip-fil,
någon vecka innan det lagts till någon ny position,
så kanske man enklare kan hitta vilken/vilka som lagts till.
(Om man nu inte av någon anledning vill/kan byta ut förra fil mot ny)Mvh Benke
- Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av Benke.
16 december, 2016 kl. 00:20 #622Faktum är att i databasen finns det redan ett fält för varje punkt vid vilken tidpunkt den uppdaterades. Men därmed inte sagt att det finns något enkelt sätt att presentera det…
Om man lade till en extra kolumn på
http://poi.fartkameraforum.se/www/iso-8859-1.php/poi_list.php?selected_database=fartkameror
befarar jag att det skulle bli jobbigt att vada genom alla rader på den sidan för att se vilka punkter som uppdaterats nyligen. För att göra den informationen användbar skulle det krävas att det gick att sortera hela tabellen efter den kolumnen.Men redan idag används dessa data (annars hade de naturligtvis inte funnits i databasen). Dock presenteras tidpunkten enbart för den senast uppdaterade punkten i tabellen på https://fartkameraforum.se/poi-filer/
Vi har också ambitionen att här i forumet under rätt rubrik dokumentera alla uppdateringar som vi gör med databasen. Om du t ex laddade hem en fartkamerafil 31/10 och går till https://fartkameraforum.se/forums/forum/poi-points-of-intresst/poi-fartkameror/ och läser de inlägg som skrivits sen dess kommer du få en väldigt tydlig redovisning på vad som hänt sen du senast tankade hem filen.
m v h Henrik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.