problem med filer

Start Forum Diverse forumfrågor problem med filer

Etiketter: 

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1320
    bjorno
    Deltagare

      hej
      har problem med csv filen när jag går in på https://updateportal.skoda-auto.com
      för lägga in filen i mina resmål får en errorkod se nedan.
      Använder jag annan csv fil (ej uppdaterad från denna sida) så fungerar det.
      Blir tokig hålla på hela helgen nu….

      Någon annan som råkat ut för detta???
      Någon som kan hjälpa mig?

      Tack på förhand
      Med vänlig hälsning,
      Micke

      #1321
      bjorno
      Deltagare

        Index (zero based) must be greater than or equal to zero and less than the size of the argument list.

        Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

        Exception Details: System.FormatException: Index (zero based) must be greater than or equal to zero and less than the size of the argument list.

        Source Error:

        An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

        Detta är en del av errortexten…
        //
        Micke

        #1322
        henca
        Moderator

          Märkligt felmeddelande, våra .csv-filer innehåller inga index utan bara rader med koordinater.

          Vilken av våra csv-format är det som du försöker ladda upp? Garmin eller Navman? Var hittar du filen som funkar på Skodas web-sida, alternativt kan du ladda uppe eller peka ut någon .csv-fil som funkar med deras web-sida?

          På länken som du angav hittar jag ingenstans där man kan ladda upp egna filer, men det kanske beror på att jag inte är inloggad och inte har något konto på Skoda.

          m v h Henrik

          #1323
          henca
          Moderator

            Jag googlade lite, kanske är det så att den csv-fil som fungerar för dig har fler fält för land, stad, gata, husnummer och telefonnummer? Enligt den här sidan verkar det som om åtmonstone VWs navigationssystem vill ha den informationen:

            https://forums.seatcupra.net/index.php?threads/uploading-speed-camera-pois-tail-of-woe-vw-pulled-the-update-site-again.444799/

            Bortsett från att våra filer har färre fält är åtminstone de tre första fälten i våra Garmin-filer samma som VW förväntar sig.

            m v h Henrik

            #1324
            bjorno
            Deltagare

              problemet löst genom använda OV2 format filen låta den konverteras till csv format.
              Då fungerade filen.

              Vet ej varför , men fungerade 🙂

              Tack för visat intresse!!

              //
              Micke

              #1325
              henca
              Moderator

                Fint att det löste sig! Sannolikt skulle det även funka med något konverteringsprogram som t ex gpsbabel även med någon av våra csv-filer som input.

                Om intresset för detta Skoda/VW-format en dag blir tillräckligt stort för att motivera någon att implementera det formatet i phpoi kommer man sedan kunna ladda ned våra filer direkt i rätt format.

                m v h Henrik

                #1356
                Viktor
                Deltagare

                  Hej.
                  Har liknande problem.
                  Lyckas skapa en zip-fil anpassad för bilens navigation på Skodas sida.
                  http://mydestination.skoda-auto.com/POIs
                  Efter att ha konverterat till gpx på https://garmin.gps-data-team.com.
                  Men sedan känner bilen ändå inte igen filen.

                  Är det någon som kan dela med sig av en Skodakompatibel fil, eller vet vad som är problemet?
                  Jag har bifogat produkten från Skodasidan(zip), samt indata(gpx och bild)

                  Mycket tacksam om någon kan hjälpa till.

                  Attachments:
                  You must be logged in to view attached files.
                  #1358
                  bjorno
                  Deltagare

                    Hejsan
                    vilken radio/navigator har du ?
                    Inbyggd hårddisk eller minneskort?
                    /
                    Micke

                    #1359
                    Viktor
                    Deltagare

                      Det var verkligheten snabb respons.
                      Det är Amundsen i en helt ny kodiaq.
                      Har försökt med både sd-kortet som kartan ligger på och med USB-minne.

                      #1360
                      bjorno
                      Deltagare

                        mm

                        #1361
                        bjorno
                        Deltagare

                          hej
                          Grattis till en fin bil, äger själv en sen ett år tillbaka.
                          Höll på en hel del innan jag klurade ut hur få in det i navigatorn.
                          Columbus var bara lägga på usb minne & importera filen.
                          Amundsen var betydlig krångligare tills jag hittade hur man ska göra.
                          Jag har lyckats få symbol på kartan dock ingen ljudvarning.
                          lyckat även med bara ljudvarning, men följ instruktionen så får du in symbol i kartan.

                          #1362
                          bjorno
                          Deltagare

                            Lägga in fartkamerafil i navigatorn

                            Tanka hem en CSV fil med aktuell farkamerainfo.

                            Logga in på https://skoda-connect.com/portal/

                            Välj mina särskilda mål.
                            Lägg till POI ( radera ev gammal först)
                            Ladda upp din CSV fil.
                            Gå ut till bilen, starta navigatorn
                            Gå ine på inställningar klicka på förvalta minnet
                            Välj hämta mina specialmål ONLINE
                            Gå tillbaka och välj karta
                            Välj sen välj kategorier för specialmål
                            Markera din nya fil.
                            KLART

                            Lycka till
                            //
                            Micke

                            #1363
                            Viktor
                            Deltagare

                              Stor, stort tack för det!
                              Otroligt att jag inte kände till den sidan.
                              Har inte varit ute i bilen än. Men jag kan inte tänka mig annat än att detta kommer att fungera.
                              Återigen, tack för hjälpen Micke!
                              /Viktor

                              #1364
                              BeerHunter
                              Deltagare

                                Hej!

                                Efter många försök att komma in på sidan https://skoda-connect.com/portal/ (“500”, “Gateway Time-out” etc.) så lyckades jag till slut.
                                Men exakt vart hittar jag mina “mina särskilda mål”?
                                Och är det någon som vet vart man hittar vilka tjänster man har?

                                Mvh
                                Jocke

                                #1365
                                bjorno
                                Deltagare

                                  hej
                                  Skoda har nyligen uppdaterat (idag) skodaportalen , ny app ny layout,
                                  verkar lite segt där..förhoppningsvis intrimmningsproblem
                                  jag loggade in på sidan klickade på mina bilar -(övre vänster hörn)
                                  då får jag upp data ang min bil, scrollar lite ner så finns där en ruta som heter mina särskilda mål.
                                  Där laddar du upp csv filen och den logga du vill ska visas på kartan.
                                  sen laddar du ner genom bilen online.

                                  vilken navigator har du Amundsen eller columbus ? har du Columbus lägger du in det via usb minne…importera mina mål…

                                  Lycka till

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.