SSL certifikat

Start Forum Diverse forumfrågor SSL certifikat

Etiketter: 

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Ibasto
    Keymaster

Har nu uppdaterat forumet med ett SSL certifikat. Förhoppningsvis så kommer det inte att påverka er överhuvudtaget mer än att trafiken mellan webläsare och server blir krypterad. Det innebär att era lösenord skickas krypterat bla. Hade gärna gjort detta långt tidigare men det tog sin tid att hitta lösningen för att få med POI filerna som ligger i en seperat databas. Som valnigt när man väl kom på hur man ska göra så var det en baggis, det är vägen dit som tog tid.

Om ni upplever några problem så hojta här i tråden så ska jag kika på det

/Ibasto

henca
      Moderator

Snyggt jobbat! Vad var det för special-lösning du fick ta till för att phpoi skulle funka?

m v h Henrik

Ibasto
        Keymaster

Hela PHPOI installation ligger separat från wordpress installationen som forumet bygger på. Redan sen tidigare så har jag skapat en subdomän som pekar på PHPOI mest för att förkorta sökvägarna.
          Jag fick installera ett SSL certifikat även för subdomänen så funkade allt sen.
          Använder Let´s Encrypt

Både wordpress och PHPOI bygger på PHP så det skulle gå att kombinera dessa så man kör allt mer integrerat men jag har tyvärr inte samma programeringskunskaper som du har så jag har inte kommit i mål med mina försök. Trodde ett tag att SSL skulle tvinga mig men nu hittade jag en väg runt. Hoppas att det inte ställer till några problem.

Har testa med 4-5 webläsare. I början fick jag upp i opera och chrome att det fanns blockerat innehåll ( tabellen med POI ) men tror det hade med cahce att göra, dvs den hämtade den gamla http länken

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.