Svar till: IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8 Svar till: IGO 8

Shas
Deltagare

Ok som gammal programmerare ville man ju få till hela kedjan men det föll på mållinjen, kunde inte få Excel att exportera en kommatecken avskiljd textfil utan det blev en klassisk semikolon variant. Dessutom med två semikolon efter varje rad och en del oförklarliga blanksteg. Sök och ersätt i Word som är lite bättre än den i anteckningar löste snabbt detta problem. Givetvis finns det en lösning för detta men att lägga ner 4-5timmar för att tjäna 2 minuter ger kanske en frid för sinnet men är definitivt inte effektivt ur andra synpunkter. Med hjälp av detta verktyg kan jag utifrån en CSV fil från Garmin generera en för Igo8 anpassad fil på under 5minuter….

Mycket möjligt att Igo8 inte bryr sig om dessa avvikelser men jag vill vara säker på att filen såg ut exakt som Erik66:s exempelfil med undantag av längden på X och Y koordinaterna. Alltså är det fastslaget att X och Y koordinaterna inte behöver vara 8 tecken 😉 Nu är det bara att utesluta en sak i taget.

Resultatet då ? 100% funktion på de kameror som finns i mitt närområde. Alla kameror syns men de larmar bara åt rätt håll, alltså precis som det ska vara…

Har dock hittat en konflikt, De finns ju en hastighet kopplat till kameran och en till vägen. Tänk Er att vi kör på en 80 sträcka och närmar oss ett tättbebyggt samhälle med en 50 sträcka som övervakas av en kamera. Eftersom kameran varnar ca 1km innan befinner vi ju oss i praktiken på 80 vägen. Kameran varnar för 50 trots att det är 80, lite frustrerande faktiskt.

Lösningen är att minska avståndet till ca 300-500m innan men det vet jag inte hur man gör än….

Ni får väl testa filen…

Mvh // Shas

Attachments:
    You must be logged in to view attached files.