Svar till: IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8 Svar till: IGO 8

Shas
Deltagare

Hej på Er !

Köpte en stereo som just använder Igo8. Har kollat runt lite och det finns som sagt inga vettiga filer att använda för fartkameran. Baserat på denna tråds information och Erik66 textfil torde det vara värt ett försök att få till rutiner och programsnuttar för att få fram denna fil baserat på en CSV fil… Excel och Visual Basic hanterar jag hyfsat så om någon hjälper mig med att tala om lite mer ingående detta är för information ”K100W01@50” så är vi en bit på väg.

1. Efter alfakrullet så är det hastigheten, det är ganska självklart
    2. Citationstecknen tillför inget vettigt endast ett format, Rätt/fel ?
    3. Alfakrullet tillför inget vettigt endast ett format, Rätt/fel ?
    4. K tillför inget vettigt endast ett format, Rätt/fel ?

5. Då har vi 100W01 kvar. Vi lämnar tillsvidare informationen före W. Nu spånar jag W = West. Verkar vara ganska självklart då S,E,N,W är det enda bokstäverna som förekommer här. Jag misstänker att varje ”kvart” är uppdelad i 50. E48 är alltså 2 enheter ifrån Nord. Rätt/fel ?

6. Nu har vi krumelurerna framför väderstrecket.( ”KE6N06@80”, ”KE4S91@70”, ”KE22N03@70”) Ser ju uppenbarligen ut som vägbeteckningar men vad är då detta ”KJKGE01@50” (Här fanns en notering i textfältet rödljus) men vi har andra lustiga bokstavskrummelurer tex. ”KVSTN02@60”, ”K34S18@90” Här får gärna någon vänlig själ sprida lite ljus 😉

Mvh // Shas