Svar till: IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8 Svar till: IGO 8

henca
Moderator

Menar du att man kan lägga .txt-filer med fält för hastighet och kameravinkel även under mappen content/poi och att de punkterna då blir rutt-bara?

Jag vet att detta är ett fartkameraforum och att intesset då är inriktat mot punkter som skall ge varningar, men phpoi som det bygger på är i första hand inriktat på punkter man vill ha som resmål. För att kunna lägga till ny funktionalitet i phpoi måste jag därför koncentrera mig på stöd för resmåls-punkter, om jag sedan dessutom kan förse dessa punkter med en hastighet att varna för är det mest att betrakta som en bonus och jag vet att denna bonus kommer bli väldigt uppskattad här. Det funkar inte att i phpoi lägga till stöd för ett format som kräver en tillhörande hastighet och som inte ger sökbara punkter.

Det där med egna ikoner lyckades jag googla mig fram till att man kunde få stöd för med kml-filer. Med kml-filen kunde man peka ut en ikon-fil. Problemen med dessa ikon-filer var att de skulle innehålla flera olika bilder med olika upplösningar för olika enheter, igo ville ha 24×24 eller (om jag minns rätt) 48×48 pixlars upplösning beroende på GPS-navigatorns skärmupplösning. Detta problem skulle jag kunna lösa genom att skapa en bild med 22×22 innehåll mitt i en större ikon som i övrigt är transparant eller någon solid färg. Ett större problem var att olika igo-enheter hade olika sätt att ange vilken ikon-fil som skulle användas. Då bestämde jag mig för att inte lägga tid på att stödja egna ikoner till igo. Men visst, någon default-ikon räknar jag med att igo använder och om jag skapar .txt-filer kan jag kanske med hjälp av ett nummer välja vilken default-ikon som skall användas för allt från fartkameror till broar och verkstäder.

Men den största frågan just nu är: Funkar zip-filerna som jag bifogade i mitt förra inlägg? Är det något som ni vill ändra på i dessa zip-filer?

m v h Henrik