Start › Forum › Diverse forumfrågor › IGO 8 › Svar till: IGO 8
På poiplaza finns det en massa poi-punkter att ladda hem till t ex igo. Formaten för resmål i igo verkar vara .asc eller .kml. Enligt instruktioner på poiplaza verkar det som om dessa filer skall placeras i userdata/POI, från http://poiplaza.com/?p=cm_igo_primo:
2. Connect the memory card or the navigation device to PC, then create the following path on the memory card: primo/content/userdata/POI.
3. Download, unzip and copy the the downloaded .kml files to the above map.
När det gäller fartvarningar har poiplaza filer för igo i .txt och .kmz-format. D v s inget av dessa format är gemensamt med någon av formaten för respunkter.
Därmed kommer jag bli tvungen att skapa en .zip-fil med två olika filer, en fil med varningspunkterna och en annan fil med resmålen. Sen kan man ju fundera över vilka punkter som skall ligga i vilken fil. Först tänkte jag lägga punkterna med tillhörande hastighet i varningsfilen och punkter utan hastighet i resmåls-filen. Men så kanske inte alla vill ha det, jag skulle kunna fixa någon inställning så att den som har webservern får välja om alla punkter skall finnas med i ena och/eller andra filen vare sig de har tillhörande hastighet eller ej.
Men nu är den stora frågan om mitt nuvarande försök med .asc-format fungerar för resmål i igo eller om jag måste ge mig på det lite krångligare kml-formatet för resmålen?
m v h Henrik