Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Tyst här, nån som provat?
Dom finns i sverige.txt så det behövs inte, kontrollplatser och laser är dom filer som finns här (navman) omgjorda till .txt
Laser och Kontroll till IGO utan hastighet o vinkel
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Är det dom här?
16.59021 59.25459
16.61645 59.19692
16.63657 59.18659
16.69330 59.15618Attachments:
You must be logged in to view attached files.Jag har lekt lite med lastkajens filer och gjort en IGO fil som innehåller alla kameror som finns registrerade, dom sist inlagda var från den 6/9 och det är 1388 kameror som finns med nu. Filen innehåller inte rätt hastighet (satt till 80) eller vinkel (satt till 0, den vinkel man får hos lastkajen stämmer inte med IGO:s vinkel) men i den IGO och med dom inställningar jag har spelar det ingen roll, hastigheten hämtas från kartan och det syns tydligt i IGO om kameran sitter på höger eller vänster sida av vägen. Testa hur det fungerar hos er om ni vill.
Var en runda i Norge förra veckan och använde en kamerafil som jag hittade på nätet. Norrmännen har en del kameror som mäter medelhastighet mellan 2 kameror. IGO visade medelhastigheten i realtid det var rätt elegant.Mvh
ErikAttachments:
You must be logged in to view attached files.Hej Vad jag menade var att jag hittar ingen batchconverter för Sweref 99 till WGS84, jag har en för RT90 till WGS84
Jag vet inte om det går att modda den.
Men om det går att sortera ut dom kameror som saknas är det inte så väldigt mycket jobb att fixa dom.
Bilden jag skickade var den du länkade i Googlemaps, om du stoppar in koordinaterna i konverteraren får du exakt positionMvh
Erikhttp://rl.se/rt90?northing=+6482374&easting=512598
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Om det gick att fixa vilka kameror som saknas så går det att manuellt ta reda på hastighet och vägnummer hos trafikverket. Det tar väl en stund men inte så svårt, det rör väl sig om ca 150 st. När det väl är gjort så är det ju bara nya kameror som tillkommer.
Mvh
Erik[quote quote=221]Vad har ni för versioner ? inställningar om…
På¨den jag kör har jag en ruta med aktuell hastighet och en varning om att efter xxx m kommer en kamera med xx km/tim[/quote]
Som jag skrev så är det inga problem att konvertera en koordinat men att hitt nått som kan göra en batchkonvertering är värre, kan du fixa det?
Vad har ni för versioner ? inställningar om…
På¨den jag kör har jag en ruta med aktuell hastighet och en varning om att efter xxx m kommer en kamera med xx km/timTyvärr är trafikverket som dom gamla grekerna eller vilka nu det var som trodde att jorden var platt. Dom använder sweref99 som tycker att jorden är platt IGO med flera har wgs84 som tycker att jorden är rund. Det är en ganska komplicerad matris för att räkna om som övergår mina matte kunskaper. Det finns massor med sidor för att omvandla en koordinat i taget men jag har inte hittills lyckats hitta nån bra batch konverterare. en bra sida är http://rl.se/rtmob jag hittade en konverterare i excel men lat blev fel long vart ok. Kan man fixa konverteringen så är väl resten mindre problem men i steg 1 blir det väl en del manuellt arbete som vi kan hjälpas åt med.
Jag tycker det är synd att inte utnyttja trafikverkets data och istället förlita sig på mer eller mindre manuella mätta koordinater. Det kan vara lönt att försöka fixa till det.Erik
En fråga? finns möjligheten att skicka pm i forumet? kunde vara bra om man vill diskutera något som man inte vill att alla kan se.
Erik
Shas har du kollat vad du har för operativ?
Erik
Snyggt jobbat!
Jag har inte kunnat släppa tanken på att kunna använda den information som finns på trafikverket, har lite idéer om hur det eventuellt skulle kunna gå till att få dit vägnamnet och gällande hastighet.
Återkommer när jag har haft tid o leka lite.mvh
Erik
Jag förstår hur du tänker…
-
FörfattareInlägg