IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 193 totalt)
  • Författare
    breflabb
    Deltagare

Hej på dig också
      Din zip kräver lösenord,så där ”Torskade” jag
      Samma gäller uppladdning,hittar inte det heller på din länk
      Måste jag ha droppbox också för att kunna ladda upp? Jag har nämligen inte det i min burk

breflabb
      Deltagare

Shas, du har PM om det funkar

Shas
        Deltagare

”Hej på dig också
          Din zip kräver lösenord,så där ”Torskade” jag
          Samma gäller uppladdning,hittar inte det heller på din länk
          Måste jag ha droppbox också för att kunna ladda upp? Jag har nämligen inte det i min burk”

Svar nej bara att högerklicka och ladda upp…. Vad beträffande filen så är det tuffatider 😉

Mvh // Shas

breflabb
          Deltagare

OK,jag fattar

Shas
            Deltagare

Snacka om idiotiskt program… Tyvärr verkar inte detta skinn fungera. Har hittat någon guide och det ser ungefär lika dant ut men inte exakt. Dock hittar jag inte det GJ17. I min version hittar med dessa under ”tema” Önskar att jag köpt en Android… Har version 8.3.5 från 2011 Vad sjuttsingen stereon är ju ny…

Det går helt enkelt inta att åka i bilen med kameravarningen på …

Mvh Shas

breflabb
              Deltagare

Vi försöker med ett PM igen

Shas
                Deltagare

Konstigt… På jobbet kunde jag läsa och ta del av detta PM men inte hemifrån… Ser ditt första men som sagt inte ditt andra….

Jag har för mig att du sa att jag skulle göra något om detta inte fungerade men jag kommer inte ihåg vad…

Jag har gjort som du sa och lagt filen under skin… Där ligger förövrigt ca 10 filer till. Jag kan inte se dom heller.

Jag börjar tvivla på att jag gör rätt…

Från uppstartsmenyn trycker jag på INSTÄLLNINGAR

Kartbild Ljud
                  Ruttplanering Regionala
                  Navigering Varningar

Längst ner till höger trycker jag på PIL HÖGER och ett nytt fönster öppnar sig

GPS TMC
                  Meny Enhet
                  Spårloggar Om

Trycker på MENY… Nytt alternativ öppnas

Animerat
                  Bakgrund
                  Tema

Tema som jag misstänker är där man ska aktivera de olika aktuellt skin är nersläckt…

Att tillägga är att det under mappen skin ligger en hel gäng av skin men ingen syns… Lägger jag dock till ett från Dimka så syns detta och jag kan aktivera detta men ingenting händer.

Ska ta upp båten nu så jag åtminstone får något annat att tänka på 😉

Mvh / Shas

Shas
                  Deltagare

Konstigt… På jobbet kunde jag läsa och ta del av detta PM men inte hemifrån… Ser ditt första men som sagt inte ditt andra….

Jag har för mig att du sa att jag skulle göra något om detta inte fungerade men jag kommer inte ihåg vad…

Jag har gjort som du sa och lagt filen under skin… Där ligger förövrigt ca 10 filer till. Jag kan inte se dom heller.

Jag börjar tvivla på att jag gör rätt…

Från uppstartsmenyn trycker jag på INSTÄLLNINGAR

Kartbild Ljud
                    Ruttplanering Regionala
                    Navigering Varningar

Längst ner till höger trycker jag på PIL HÖGER och ett nytt fönster öppnar sig

GPS TMC
                    Meny Enhet
                    Spårloggar Om

Trycker på MENY… Nytt alternativ öppnas

Animerat
                    Bakgrund
                    Tema

Tema som jag misstänker är där man ska aktivera de olika aktuellt skin är nersläckt…

Att tillägga är att det under mappen skin ligger en hel gäng av skin men ingen syns… Lägger jag dock till ett från Dimka så syns detta och jag kan aktivera detta men ingenting händer.

Ska ta upp båten nu så jag åtminstone får något annat att tänka på 😉

Mvh / Shas

breflabb
                    Deltagare

Det är tydligen en HUND begraven någonstans.Sista utvägen kan vara ”hårdreeset”,
                      vet inte om du har gjort det och jag vet inte hur man gör på din apparat heller.
                      Men det är ungefär som en fabriksåterställning på TV-apparater.En sådan kan
                      fixa en hel del små irriterande fel.Det förvånar mig att det finns så många andra
                      filer i mappen ”skin”,I min mapp finns det bara dom olika ”skin” varianter.
                      Så här kommer jag åt ”skin-et”
                      Meny_Inställningar(6.olika menyer_Pil höger(6.olika menyer igen_Meny_,
                      Nu kan jag se och välja ”skin”.
                      Lycka till

Shas
                      Deltagare

Som sagt jag ser inte ”skin” mappen över huvudtaget utan det enda som finns där är ”tema” Något som jag tagit för givet är att likställa med ”skin”

Mvh // Shas

breflabb
                        Deltagare

Jag skulle försöka och lägga till en tom mapp och döpa den till (skin).
                          Hur du gör har jag beskrivit i tråden.För mig har det hänt att fartkamera mappen
                          har försvunnit men sen la jag till entom mapp med namnet kamera och stoppa i
                          textfilen i den o då fungerade.Tänkte om det är samma för dig fast med annan mapp.
                          Bara ett förslag.

breflabb
                          Deltagare

Bruks till iGO 8. Men det finns tydligen flera vatrianter

breflabb
                            Deltagare

Det går tydligen inte att skicka PDF filer

eriks66
                              Deltagare

Jag har lekt lite med lastkajens filer och gjort en IGO fil som innehåller alla kameror som finns registrerade, dom sist inlagda var från den 6/9 och det är 1388 kameror som finns med nu. Filen innehåller inte rätt hastighet (satt till 80) eller vinkel (satt till 0, den vinkel man får hos lastkajen stämmer inte med IGO:s vinkel) men i den IGO och med dom inställningar jag har spelar det ingen roll, hastigheten hämtas från kartan och det syns tydligt i IGO om kameran sitter på höger eller vänster sida av vägen. Testa hur det fungerar hos er om ni vill.
                                Var en runda i Norge förra veckan och använde en kamerafil som jag hittade på nätet. Norrmännen har en del kameror som mäter medelhastighet mellan 2 kameror. IGO visade medelhastigheten i realtid det var rätt elegant.

Mvh
                                Erik

Attachments:
                                You must be logged in to view attached files.
                                breflabb
                                Deltagare

Kanon bra,tack eriks66 och ni andra som lägger ner tid för att få till
                                  bra resultat.

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.