Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
På Garmin brukar man använda ett program som heter poiloader och som går att tanka hem från Garmins web.
https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=927
Själv kör jag inte Windows utan Linux, tyvärr funkar inte poiloader under nyare Wine utan jag använder en riktigt gammal Wine-installation (version 1.någonting) för att kunna köra poiloader under Linux.
m v h Henrik
Informationen står i kommentaren i vår databas där det annars oftast brukar stå ett ortsnamn. Jag tror inte att det är jag som skrivit in den informationen så det är nog ”ärvda data” från speedcam.se.
https://poi.fartkameraforum.se/www/iso-8859-1.php/poi_list.php?selected_database=fartkameror
m v h Henrik
Tack för tipset! Jag har nu uppdaterat vår databas för alla positioner ovan utom K26N13 och K26S12 då det i deras kommentarer står ”S70 V90” vilket jag tolkar som att det på sträckan gäller olika hastighet beroende på säsong. Då känns det säkrare att behålla den lägre hastigheten i databasen så att vi inte lurar någon att köra för fort under en säsong då hastigheten är temporärt sänkt till 70.
m v h Henrik
Tack för tipset! De är nu inlagda som:
KE4E150
KE4W151m v h Henrik
Tack för tipset! Den är nu inlagd som K154S10.
m v h Henrik
Tack! De är nu inlagda som:
K15S11
K15N12
K15N13
K15S14
K15N15
KE16E25
KE16E26m v h Henrik
Tack för din uppmärksamhet! Hastigheten är nu justerad på dessa punkter.
m v h Henrik
Tack igen! Då är koordinaterna justerade och positionen omdöpt till K27N50.
m v h Henrik
Tack för tips! Den är nu inlagd som K27S50, men jag blir lite osäker på din vinkelangivelse. Om jag minns rätt brukar du ange färdriktning, d v s 350 skulle innebära norrgående trafik. Dock är vinklarna som står i NVDB kameravinklar, d v s 350 är en kamera som tittar norrut och fångar södergående trafik.
Av vägens riktning verkar 350 vara kameravinkeln och kamerans position väster om vägen antyder också att den tar södergående trafik. Skrev du motsatt vinkel denna gång eller har jag kanske misstolkat dina vinklar tidigare? Kanske var det någon annan som brukade skriva färdriktning för vinklarna?
m v h Henrik
Tack! Den är nu inlagd som K27S49
m v h Henrik
Tack för tipset! Den är nu inlagd som K800S04.
m v h Henrik
Tack för tipset! De är nu inlagda som:
K29S03
K29N04
K29S05
K29N06m v h Henrik
Tack för tipset! K25E18 är justerad och K25W19 är nu tillagd.
m v h Henrik
Tack för tips! De är nu inlagda som:
K816S01
K816N02
K816W03
K816W04
K800N03
K858W05
K13E34m v h Henrik
Tack! Knepet med att ”Zooma” funkade nu även för mig.
Väl inne i NVDB kunde jag se att kommentarerna för Ina och Mokorset Västra skulle byta plats. Dessutom har jag döpt om ”Mokorset Östra” från K50E48 till K50W48.
m v h Henrik
-
FörfattareInlägg