IGO 8

Start Forum Diverse forumfrågor IGO 8

Visar 13 inlägg - 181 till 193 (av 193 totalt)
  • Författare
    henca
    Moderator

Igo formatet är rätt simpelt X,Y,TYPE,SPEED,DIRTYPE,DIRECTION

Ja, fast det formatet gäller bara för fartvarningspunkterna. Jag behöver dessutom veta hur formatet ser ut för resmålspunkterna.

m v h Henrik

Shas
      Deltagare

God morgon !

Jag har löst problemet så nu har jag med samtliga kameror, plus några spökkameror. Nu har jag en fungerande databas som räcker för mitt användande och 99,9% av IGO8 användarna

Jag har dessutom fixat problemet med felaktiga väghastigheter, här kan jag dock inte ta åt mig äran men som sagt det finns fler som använder IGO8.

Ha det // Shas

Shas
        Deltagare

Missade en sak. Att jag vänder mig till IGO8 användarna beror givetvis på att jag själv har en sådan…

Har man en bra databas kan man få vilket utdataformat.det är ju den enkla biten…

Shas

henca
          Moderator

Jag har dessutom fixat problemet med felaktiga väghastigheter, här kan jag dock inte ta åt mig äran men som sagt det finns fler som använder IGO8.

Hur löste du problemet med hastigheterna? Lyckades du tanka ut fartkamerornas tillhörande hastighet från NVDB på något vis?

m v h Henrik

eriks66
            Deltagare

Hej
              Skicka mig en fil från garmin med resmålspunkter så ska jag kolla om jag kan göra något.
              För övrigt inga ny cams den här veckan. Så 1474 st nu.

mvh

Erik

henca
              Moderator

Jag försökte skicka ett pm med en zip-fil men är lite osäker på om det gick iväg. Vid mina två försök fick jag en text tillbaka som sade att man måste skriva något i to-fältet trots att jag skrivit ditt användarnamn där.

Men jag kan tipsa om en hyffsat liten fil med bara 43 punkter på
                http://poolhem.se/porsche/

Garmin-formatet stödjer inte så många olika fält, så där har man lagt in saker som address och tel-nr i kommentarsfältet.

m v h Henrik

eriks66
                Deltagare

Hej
                  Jag har inte fått något pm, kan du maila mig en fil istället?

Erik

henca
                  Moderator

Ett mail är skickat med filen.

m v h Henrik

Shas
                    Deltagare

Hej igen och ledsen för mitt sena svar !

”Hur löste du problemet med hastigheterna? Lyckades du tanka ut fartkamerornas tillhörande hastighet från NVDB på något vis?

m v h Henrik”

Som jag sa så löste inte jag detta utan jag löste problemet så att säga… Vi kommer inte vidare i detta arbete utan nycklar.

Mvh // Shas

breflabb
                      Deltagare

Hej på er och god fortsättning
                        En fråga till er alla
                        Har lyckats få tag Sverige och Norge kartor till min IGO 8.3(Q3/2016),mina är från 2008.Men som vanligt så har IGO sina egna filer,och det slutar på(.FBL)och det jag har fått tag på slutar på(.MAP).Är den någon som kan hjälpa mig med att konvertera
                        .MAP till .FBL?Har googlat i flera timmar utan resultat.Jag vet att det finns
                        många skarpa HJÄRNOR på detta forum.
                        OBS!Kartorna är helt lagliga så inte blir någon missförstånd

eriks66
                        Deltagare

Till shas
                          Jag förstår inte ditt svar? vad har du lyckats lösa för någonting?
                          Något oklart vad du menar att du har fixat?
                          mvh erik

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av eriks66.
                          eriks66
                          Deltagare

I igo nextgen finns det en funktion där man kan sätta hastigheten i auto- och då hämtas värdet från kartans data, vilket inte stämmer alltid. Så oavsett hur färska data man har så gäller det att hålla koll… annnars kan det bli dyrt.

erik

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av eriks66.
                            Tenn
                            Deltagare

Har ni lyckats ta fram en fil med aktuella kameror, hastighet och riktning för IGO?
                              Jag är intresserad att ladda ned en sån men hittar inte.

Visar 13 inlägg - 181 till 193 (av 193 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.